Medlemsinformation

  • Förbättrad kommunikation och tillgänglighet: Införande av central telefonkontakt, tydligare information till medlemmar och bättre protokollföring.
  • Digitalisering och strukturering: Upprättande av garagelistor, parkeringskarta och förbättrad journalföring.
  • Effektivisering av medlemsärenden: Kortare ledtider och förenklad tvättstugebokning.
  • Nya policies och underhåll: Upprättande av ny parkering- och garagepolicy samt en ny underhållsplan.
  • Lösning av tekniska problem: Åtgärder för fuktproblem, dörröppning för ökad tillgänglighet och elbesiktningar.
  • Renoveringsprojekt och samarbete: Balkongrenoveringar samt ökat samarbete med HSB och internrevisor.

Dessutom har föreningen hanterat löpande ärenden såsom överlåtelser, andrahandsuthyrningar och fastighetsbesiktningar.

  • Full sophantering har införts.
  • Kommunikation och information till medlemmar har förbättrats.
  • Problem med motorvärmaradaptrar har lösts där föreningen nu erbjuder adaptrar.
  • En central telefonkontakt med styrelsen har införts.
  • Mötesfaciliteter har förbättrats där vi tillsammans effektivt kan arbeta med medlemsärenden.
  • Garagelistor har rättats och digitalisering med journalföring.
  • Parkeringskarta har upprättats för att lättare kunna utfärda korrekt avtal och minska kostnader för extern hantering för ändring och upprättande av avtal.
  • Ledtider för hantering av medlemsärenden har kortats ner.
  • Förbättrad protokollföring har införts, där lagkrav efterlevs.
  • En ny parkering- och garagepolicy har upprättats.
  • Föreningen har inlett ett samarbete för renovering av balkonger.
  • En ny underhållsplan har upprättats.
  • Fuktproblem i en lokal på Tångringsgatan 6 har åtgärdats.
  • Dörrarna mot Tångringsgatan 8 – 24 kan nu öppnas av de boende vilket ökar tillgängligheten.
  • Förenklingar för tvättstugebokning har genomförts, där det nu går att komma senare in på sin tvättid utan att förlora tvätt passet helt.
  • Hjälpmedel har införts i tvättstugan i form av pallar och städutrustning.
  • Alla huvudnycklar är nu återfunna sedan februari 2024.
  • Åtgärder vidtagits för borttappade ej överlämnade fastighetsskötarnycklar, ärendet fortsatt pågående.
  • Årsstämman har genomförts på HSB-kontoret.
  • Åtgärder har vidtagits för att rätta till identifierade fel och brister i hur föreningen förvaltats föregående och tidigare år.
  • Ökat samarbete och transparens med internrevisor.
  • Förbättrat samarbete med HSB och bättre uppföljning av våra avtal.
  • Hanterat löpande medlemsärenden, fastighetsbesiktning samt alla övriga ärenden som en styrelse ansvarar för. Till exempel överlåtelser och arbeten kring andrahandsuthyrning.
  • Besiktning av elanläggning allmän el och laddstolparna

  • Styrelsens fortsatta arbete inom föreningen i närtid
  • Arbete pågår med genomlysning av utgifter att därigenom göra gynnsamma besparingar och förbättringar.
  • Balkongrenovering, byte av entré partier, termostater, fortsatta arbeten att få OVK godkänt.
  • Vi kommer att se över energieffektiviserande åtgärder i samarbete med Länsstyrelsen.

Tveka inte att kontakta oss om ni har några frågor eller funderingar på styrelsen@lisselhagen.se.