- Förbättrad kommunikation och tillgänglighet: Införande av central telefonkontakt, tydligare information till medlemmar och bättre protokollföring.
- Digitalisering och strukturering: Upprättande av garagelistor, parkeringskarta och förbättrad journalföring.
- Effektivisering av medlemsärenden: Kortare ledtider och förenklad tvättstugebokning.
- Nya policies och underhåll: Upprättande av ny parkering- och garagepolicy samt en ny underhållsplan.
- Lösning av tekniska problem: Åtgärder för fuktproblem, dörröppning för ökad tillgänglighet och elbesiktningar.
- Renoveringsprojekt och samarbete: Balkongrenoveringar samt ökat samarbete med HSB och internrevisor.
Dessutom har föreningen hanterat löpande ärenden såsom överlåtelser, andrahandsuthyrningar och fastighetsbesiktningar.
- Full sophantering har införts.
- Kommunikation och information till medlemmar har förbättrats.
- Problem med motorvärmaradaptrar har lösts där föreningen nu erbjuder adaptrar.
- En central telefonkontakt med styrelsen har införts.
- Mötesfaciliteter har förbättrats där vi tillsammans effektivt kan arbeta med medlemsärenden.
- Garagelistor har rättats och digitalisering med journalföring.
- Parkeringskarta har upprättats för att lättare kunna utfärda korrekt avtal och minska kostnader för extern hantering för ändring och upprättande av avtal.
- Ledtider för hantering av medlemsärenden har kortats ner.
- Förbättrad protokollföring har införts, där lagkrav efterlevs.
- En ny parkering- och garagepolicy har upprättats.
- Föreningen har inlett ett samarbete för renovering av balkonger.
- En ny underhållsplan har upprättats.
- Fuktproblem i en lokal på Tångringsgatan 6 har åtgärdats.
- Dörrarna mot Tångringsgatan 8 – 24 kan nu öppnas av de boende vilket ökar tillgängligheten.
- Förenklingar för tvättstugebokning har genomförts, där det nu går att komma senare in på sin tvättid utan att förlora tvätt passet helt.
- Hjälpmedel har införts i tvättstugan i form av pallar och städutrustning.
- Alla huvudnycklar är nu återfunna sedan februari 2024.
- Åtgärder vidtagits för borttappade ej överlämnade fastighetsskötarnycklar, ärendet fortsatt pågående.
- Årsstämman har genomförts på HSB-kontoret.
- Åtgärder har vidtagits för att rätta till identifierade fel och brister i hur föreningen förvaltats föregående och tidigare år.
- Ökat samarbete och transparens med internrevisor.
- Förbättrat samarbete med HSB och bättre uppföljning av våra avtal.
- Hanterat löpande medlemsärenden, fastighetsbesiktning samt alla övriga ärenden som en styrelse ansvarar för. Till exempel överlåtelser och arbeten kring andrahandsuthyrning.
- Besiktning av elanläggning allmän el och laddstolparna
- Styrelsens fortsatta arbete inom föreningen i närtid
- Arbete pågår med genomlysning av utgifter att därigenom göra gynnsamma besparingar och förbättringar.
- Balkongrenovering, byte av entré partier, termostater, fortsatta arbeten att få OVK godkänt.
- Vi kommer att se över energieffektiviserande åtgärder i samarbete med Länsstyrelsen.
Tveka inte att kontakta oss om ni har några frågor eller funderingar på styrelsen@lisselhagen.se.
Med vänlig hälsning,
Styrelsen för BRF Lisselhagen